پایگاه خبری تحلیلی 20 نیوز هفتکل

پایگاه خبری تحلیلی 20 نیوز هفتکل
بایگانی
پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

وضعیت جاده هفتکل

خبر هفتکل | شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰ ق.ظ

خبر گزاری 20 نیوز هفتکل :آمار خیره کننده تصادفات و کشته های محورهای مواصلاتی هفتکل در سه ماهه اخیر سال جاری  به حدود 12 تصادف که طی آن 4 نفر کشته و 17 نفر زخمی شده اند.

با توجه به تصادفات سال بیش  و اوضاع نابسامان محور های مواصلاتی هفتکل همچنان جاده خروجی هفتکل نیمه کاره مانده و پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده با شرایط وضعیت جاده های مواصلاتی هفتکل نیاز به تعمیر و بازسازی مجدد دارد !

آیا کسی به درد مردم می رسد یا خیر ؟

آیا کسی به شرایط نابسامان محور های هفتکل فکر می کند البته که سران و مدیران باید توجه نداشته باشند چرا که با هلی‌کوپتر و یا ماشین های شاسی بلند کسی چاله و چوله هاو خرابی های  محور را متوجه نمی شود./؟؟!!/.

با این تفاسیر باز هم بایدگفت: باید خادم مردم باشیم ((نه خائن به مردم ))./...

تصاویر مرتبط با خبر :



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۵۰
  • خبر هفتکل

آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر ربانی می‌شناسم

خبر هفتکل | دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۶ ق.ظ

قاری کنیایی:

آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر ربانی می‌شناسم

قاری شرکت کننده کشور کنیا در در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران گفت: سخنرانیهای رهبر ایران را در تلویزیون کنیا با گوش جان شنیده ام و به همین واسطه با ایشان آشنایی پیدا کرده ام. من ایشان را به عنوان یک رهبر متواضع و ربانی شناخته ام.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله عبدالرحمن عبود متسابق کنیایی شرکت کننده در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، درباره نحوه آشنایی با قرآن و شروع فعالیت خود در رشته قرائت، گفت: در کنیا کلاسهایی برای آموزش حفظ و قرائت قرآن تشکیل می شود، به طور کاملاً اتفاقی با این کلاسها آشنا شدم و با حضور در آن و انتخاب رشته قرائت سعی کردم با قرآن آشنا و مأنوس شوم.

وی با بیان اینکه مذهب تشیع را برگزیده است، گفت: وقتی نوجوان بودم در مدرسه ما را از شیعیان می ترساندند. به سن 31 سالگی که رسیدم با استادی صحبت کردم و او آموخته های دینی و اسلامی خود را در اختیار من قرار داد و من را با اسلام آشنا کرد. به هنگام پیمودن این مسیر به هر میزان که اطلاعاتم در مورد این دین بیشتر می شد علاقه ام نسبت به این دین افزایش پیدا می کرد و به قطعیت بیشتری برای انتخاب آن دست پیدا می کردم تا اینکه بعد از تکمیل تحقیقاتم آن را به عنوان دینی جامع و صراط مستقیم انتخاب کردم و الان حدود 3 سال می شود که مذهب تشیع را پذیرفته ام.

قاری شرکت کننده از کشور کنیا ادامه داد: رهبر ایران را به طور کامل می شناسم و ایشان را به عنوان یک رهبر متواضع و ربانی قبول دارم. در یکی از شبکه های صدا و سیما کنیا بنام صراط ایشان را دیده و سخنرانیهایشان را گوش کرده ام. متأسفانه درصد کمی از مردم کشورم ایشان را می شناسند چرا که اطلاعاتشان نسبت به ایران و ایرانی محدود به رسانه ها می شود و از همین رو بسیاری از آنها دچار سوء تفاهم هستند.

عبدالله عبدالرحمن عبود با اظهار خوشحالی از حضور در کشور ایران تصریح کرد: وقتی وارد ایران شدم آنچه در این کشور دیدم با چیزی که شنیده بودم بسیار فاصله داشت و متفاوت بود. به محض اینکه به کشورم بازگردم و در کنار خانواده و دوستانم قرار بگیرم واقعیت را در مورد آنچه در ایران دیدم بازگو خواهم کرد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۶
  • خبر هفتکل

کارگران هم از فهرست اولیه خط خوردند؛

خبر هفتکل | دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۱ ق.ظ

کارگران هم از فهرست اولیه خط خوردند؛

مشمولان جدید سبد کالا در مرحله نخست؛ فقط کمیته امداد و بهزیستی/ ارزش سبد هر خانوار حداکثر 140 هزار تومان
جزئیات نحوه توزیع دور جدید سبد کالا و مشمولان آن مشخص شد که براساس آن، در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جزئیاتی از پیشنهادات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دستورالعمل اجرایی بسته حمایت غذایی ( سبد کالایی در دور جدید) که در دستور کار دولت قرار دارد، منتشر شد.

به موجب این دستورالعمل و درصورت تصویب دولت، در مرحله اول کلیه مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشمول دریافت بسته حمایت غذایی می‌شوند.

اعتبار پیش بینی شده برای هر نفر در هر مرحله از توزیع این بسته 200 هزار ریال و برای هر خانوار حداکثر یک میلیون و 400 هزار ریال تعیین شده است.

همچنین براساس بخشی از این دستورالعمل، توزیع شیر رایگان در طول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره اول متوسط حداقل 70 نوبت با اختصاص مبلغ  3 هزار میلیارد ریال صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که در این رابطه، به تازگی نمایندگان کارگران کشور در نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وی خواسته بودند تا کارگران در لیست دریافت کنندگان مرحله جدید سبد کالا قرار بگیرند.

البته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جدیدترین برنامه ها و اقدامات دولت در زمینه توزیع سبد کالا در مرحله جدید گفته است: برنامه توزیع سبد کالا تا پایان هفته در دستور کار دولت قرار می گیرد.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۱
  • خبر هفتکل

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک

خبر هفتکل | يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ب.ظ

شعبان بهانه ای است برای دوستی با خدا ، لحظه هایت سرشار از این دوستی باد.

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک

 ماه میلاد سه پرچم دار عشق

   دلبر و دلداده و دلدار عشق

   ماه میلاد سه ماه عالمین

 سید سجاد و عباس و حسین(ع)

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۹
  • خبر هفتکل

جشن اعیاد شعبانیه در هفتکل

خبر هفتکل | يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۰ ب.ظ

عبداللهی مسئول ارشاد اسلامی شهرستان هفتکل

در گفت و گو با 20 نیوزهفتکل خبر داد ؛                                            

جشن باشکوهی در مورخه 1393/03/11 در پارک شادی شهرستان هفتکل برگزار خواهد شد.

 وی افزود در نیمه شعبان جشن بزرگی با همکاری شهرداری و سایر ادارات شهرستان برگزار خواهد شد که در این جشن ایستگاهی به نام اهدای هدایا پربا خواهد شد و به اندازه سال های عمر مبارک امام زمان (عج) ، یعنی 1180 هدیه به همشهریان عزیز تقدیم خواهد شد ، ایشان افزودند؛ در این جشن ایده جدیدی جهت کمک به جشن میلاد با سعادت امام زمان (عج) مطرح خواهدشد  به این منظور که هر منطقه (محله ای ) بیشترین کمک را به این جشن باشکو بنماید از طرف ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان((محله برتر)) شناخته شده و به مدت یک سال از خدمات ویژه ارشاد اسلامی بهرهمند خواهد شد ./.

.منتظر حضور گرم شما  همشهریان عزیز هستیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۰
  • خبر هفتکل

مسکن زهر یا مسکن مهر هفتکل

خبر هفتکل | يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۵۵ ق.ظ

مسکن زهر هفتکل تبدیل به مسکن مهر شد ./

بعد از کش و قوس های فراوان ، در نهایت این خود مردم بودند که توانستند پیروز نبرد مسکن بشوند ، و مسکنی که در حال تبدیل شدن به مسکن زهر بوده را دوباره تبدیل کردند به مسکن مهر ، و این در حالی است که خیلی از همشهریان عزیزمان هنوز پول خود را از مسئولان قبلی دریافت نکردند آیا کسی پاسخگوی مردم هفتکل است ؟ ؟ ؟

اگر خبر های چندی پیش را مرور کنیم خواهیم فهمید که چه بسر مردم هفتکل آمده است ؟

مروری بر تیتر خبرهای چند ماه پیش :

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید

صالح بیگی احضار شد / مسکن مهر هفتکل ، لقمه ای که در گلو ...

www.haftkelnews.com/صالح-بیگی-احضار-شد-مسکن-مهر-هفتکل-،-لقم/

۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - هفتکل نیوز : اخبار رسیده از احضار فرماندار اسبق هفتکل به دادگاه به دلیل ... همان پیمانکاری که گفته می شود ضرر زیادی به مسکن مهر و پول های جوانان ...


متخلفان مسکن مهر هفتکل باید مجازات شوند - هفتکل نیوز

www.haftkelnews.com/مسکن-مهر-هفتکل-دچار-سوء-تدبیر-شد/

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - نماینده مردم هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل مسکن مهر حل نمی شود . باید کارگروهی مدیریت کار را در دست بگیرد.افرادی که تخلف کرده مجازات ...


مشکل‌ پیمانکاران‌درپروژه‌های‌ مسکن‌مهر هفتکل - خوزنیوز

www.khouznews.ir/fa/.../مشکل‌-پیمانکاران‌درپروژه‌های‌-مسکن‌مهر-هفتکل

۳ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - فرماندار هفتکل از مسوولان متولی خواست که مشکلات پیمانکاران در پروژه‌های مسکن مهر شهرستان حل شود. بهروز صالح‌بیگی اظهارکرد: پیمانکاران نیز ...


سه میلیارد تومان اختلاف حساب در مسکن مهر هفتکل!

haftkelneda.ir/index.php?option=com_content...

خبرگزاری هفتکل ندا: مسکن مهر یکی از طرح های دولت محمود احمدی نژاد بود که با تبلیغات بسیار زیاد از تریبونهای مختلف، کلید خورد و در معدودی از شهرها به ثمر نشست و ...

متخلفان مسکن مهر هفتکل باید مجازات شوند

tnews.ir/news/685524747347.html

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اندیمشک جوان:نماینده مردم هفتکل در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل مسکن مهر حل نمی شود . باید کارگروهی مدیریت کار را در دست بگیرد.افرادی که ...

این خبرها بخشی از مشکلات مردم در تیتر خبرگزاری های خوزستان در چند سال اخیر با مسکن مهر هفتکل و مسئولان بی لیاقتش بود./

اما در آخر نیاز میدانم از مردم عزیز و صبور شهرستان هفتکل برای درک بالای خود نسبت به مشکلات شهرستان کمال قدردانی و تشکر را نمایم./.




  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۱ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۵۵
  • خبر هفتکل

جزئیات تیراندازی مرگبار در رامهرمز

خبر هفتکل | چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ب.ظ

جزئیات تیراندازی مرگبار در رامهرمز/ ۷ نفر قربانی اختلاف ملکی شدند

قاضی افتخاری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در تشریح این ماجرا به خبرنگار مهر گفت: صبح دیروز درگیری و تیراندازی در یکی از محلات شهرستان رامهرمز به پلیس اطلاع داده شد.

 

 

قاضی افتخاری، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان در تشریح این ماجرا به خبرنگار مهر گفت: صبح دیروز درگیری و تیراندازی در یکی از محلات شهرستان رامهرمز به پلیس اطلاع داده شد.

در ادامه با توجه به حساسیت موجود چند تیم از ماموران راهی محل درگیری شدند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد اختلاف ملکی به میزان ۶۱ متر در یک زمین باعث این درگیری شده بود. دو نفر از یکی از طرفین درگیر با تهیه دو اسلحه کلاشینکف و ۱۶ خشاب راهی ملک مورد نظر شده و با تیراندازی سه نفر از افراد مرتبط با درگیری خود را به قتل رساندند.

همچنین دو نفر از افرادی که در این درگیری هیچ نقشی قرار نداشتند، هدف گلوله قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

قاضی افتخاری خاطر نشان کرد: دو مرد موتورسوار سپس به سمت یک نمایندگی فروش خودرو که متعلق به مقتولین بود، رفته و اقدام به تیراندازی به سمت آنجا کردند که خوشبختانه در جریان این تیراندازی به کسی آسیبی نرسید.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: ماموران پلیس به تعقیب عاملان این جنایت پرداخته و با اخطار و شلیک تیر هوایی از آنها خواستند که خود را تسلیم کنند، اما دو مرد مسلح به فرار خود ادامه داده که در جریان درگیری با ماموران هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

وی افزود: در این درگیری ۷ نفر از جمله دو ضارب کشته شدند که تحقیقات پلیسی و قضایی در این زمینه ادامه دارد.

یکی از نزدیکان عاملان این جنایت هولناک نیز به خبرنگار مهر گفت: ضاربان دو برادر بودند که پیش از این نیز تهدید کرده بودند اگر نتوانند در دعوای این ملک پیروز شوند دست به جنایت می زنند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۵۹
  • خبر هفتکل

بررسی سرویس 733

خبر هفتکل | دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

بررسی سرویس 733 آسان پرداخت پرشین؛ یک رقیب تازه وارد

این روزها بحث پرداخت الکترونیک و پرداخت آنلاین خیلی بین مردم باب شده است و با گسترش فناوری‌های مختلف در این حوزه مردم هم هر روز بیشتر به استفاده از این فناوری‌های جدید علاقه مند می‌شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که خیلی به کامپیوتر و لپ تاب درسترسی ندارید ولی دوست دارید که در حوزه پرداخت الکترونیک از دیگران عقب نباشید می‌توانید به موبایلتان رو بیاورید. با همین موبایلی که در دست دارید می‌توانید اعلام موجودی دریافت کنید، شارژ بخرید، قبض پرداخت کنید. یکی از راه‌ها این است که با توجه به بانک‌تان همراه بانک نصب کنید اما خب یک راه ساده تر هم دارید. این که از مزایای بستر USSD استفاده کنید. سرویس ۷۳۳ آسان پرداخت پرشین اینجا به کار شما می‌آید. هم مشترکین ایرانسل و هم مشترکین همراه اول می‌توانند از این خدمات استفاده کنید.

.

سرویس 733 آسان پرداخت پرشین چیست؟

سرویس 733 آسان پرداخت پرشین در واقع یک سرویس پرداخت همراه در بستر USSD است که شرکت آسان پرداخت پرشین با همکاری اپراتورهای موبایل  بر روی سیم کارت‌های ایرانسل و همراه اول (دائمی و اعتباری) ارائه کرده است. در این سرویس کاربر بدون نیاز به نصب نرم افزار و یا تنظیم آیتمی خاص در گوشی خود، تنها عبارت #733* را شماره‌گیری می‌کند. در مرحله بعد، پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی منوی انواع خدمات قابل ارائه به فرد نشان داده می‌شود. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از صفحه «درباره سرویس #733*» مشاهده کنید.

.

با سرویس 733 چه کارهایی می‌شود کرد؟

  • دریافت اعلام موجودی همه بانک‌ها
  • خرید شارژ اینترنت وایمکس مبین‌نت و ایرانسل
  • خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری
  • پرداخت قبض‌های تلفن
  • کمک به سازمان‌ها خیریه

733-persian-switch-way2pay-91-12-08

.

گزارش تراکنش‌ها

می‌توانید با عضویت در باشگاه کاربران، تراکنش‌های خود را مشاهده کنید.

در گزارش فوق کلیه تراکنش‌های صورت گرفته توسط شما از طریق سامانه 733 ، پایانه فروش و وب سایت به تفکیک قابل مشاهده می‌باشد.

در گزارش فوق ، امکان دیدن رمز کارت شارژهای خریداری شده، 48 ساعت پس از تاریخ خرید فراهم می‌باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۶
  • خبر هفتکل

اجبار بانک‌ها به دریافت کارمزد از مردم بابت پول الکترونیک

خبر هفتکل | دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۰ ق.ظ

اجبار بانک‌ها به دریافت کارمزد از مردم بابت پول الکترونیک


     اخیرا بانک مرکزی به بانک‌ها تکلیف کرده است که برای جلوگیری از رقابت ناسالم اقتصادی و دلایل واهی دیگر، حداقل کارمزدی را به ظاهر از فروشنده و در باطن از خریدار یا دارنده کارت  اخذ نمایند. برای فروشگاه‌های معمولی حداقل نیم درصد و برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای حداقل 25 صدم درصد را اجبار کرده است. بنابراین تمام بانک‌ها باید طی 6 ماه تمام قراردادهای خود را با رعایت این امر دوباره نویسی نموده یا الحاقیه‌ای بر آن بیافزایند.

      این اجبار چند اشکال دارد که ذکر می‌نماییم:

1- بانک مرکزی باید طرفدار مردم باشد و تورم را کم کند نه اینکه چند درصد با پول الکترونیک بر آن بیافزاید. در حال حاضر بزرگترین مشکل پذیرش پوز در فروشگاه‌ها دریافت کارمزد از فروشنده و بعد از آن مشکل تسویه حساب دیر هنگام و مغایرت است. تقریبا تمام فروشگاه‌ها غیر از زرگری‌ها و آنهایی که فقط به پولدارها جنس می‌فروشند، هزینه کارمزد را از دارنده کارت طلب می‌کنند. این فروشگاه‌ها از قبل، مقدار زیادی روی جنسشان کشیده‌اند که دیگر کارمزد برایشان چندان زیاد نیست. بعضی‌ها از ابتدا می‌گویند که پوز نداریم یا خراب است یا هزار علت دیگر می‌آورند که با آن کار نکنند. با یکی از فروشگاه‌هایی که با اصرار زیاد اجازه کار با پوز را نداد صحبت کرده و سوال کردم که چرا آنرا از روی میز بر نمی‌داری؟ گفت: یکی اینکه کلاس دارد، دوم اینکه اگر ببینند که من پوز ندارم یکی از این مسولان فروش به هزار دلیل می‌خواهد که یکی دیگر به من بیاندازد. حوضله ندارم و بدین وسیله از شرشان خلاص می‌شوم.

     بنابراین کارمزد را به مردم تحمیل کرده‌ایم. فروشگاه که در نمی‌ماند. این مردم هستند که باید خرید کنند و پول بدهند. اگر گردش پول را در نظر بگیریم که ده‌ها بار در سال تکرار می‌شود، نیم درصد را باید ضرب در ده‌ها بار نماییم. متاسفانه آقایان فکر می‌کنند که فروشگاه‌ها نیز مانند بانک‌ها هستند و باید اوامر آنها را گوش کنند. این درست نیست. فروشگاه‌ها نفع خود را می‌خواهند و صد هزار تومان با صد هزار و پانصد تومان هم برای آنان و هم برای مردم ایران در حال حاضر فرق می‌کند.

     الان وقت فرهنگ سازی و جااندازی این محصول است. تحمل شیئی نامانوس برای فروشگاه و مردم و تحمل نحوه جدید پرداخت هزینه و تاخیرها و مغایرت‌هایش به اندازه کافی دافع است که ما نباید کارمزد را به آن اضافه کنیم.

2- فرض کنیم که علاوه بر سیاست‌های پولی، تشخیص رقابت ناسالم اقتصادی هم به بانک مرکزی ربط داشته باشد!؟ اما رقابت سالم و سود آوری پول الکترونیک به تشخیص هر بانک و خصوصی سازی چه می‌شود؟ فرض کنید که بانکی بتواند بدون کارمزد به تمام ایران خدمت رسانی کند. چرا باید بانک مرکزی مانع شود که مردم منتفع شوند؟ اگر چه شاید این موضوع را به پول شویی ربط دهند و محملی برایش درست کنند! چگونه می‌شود ثابت کرد که نگرفتن کارمزد توسط بانک یا شرکت پی.اس.پی رقابت ناسالم اقتصادی است. خوب است بانک مرکزی دلایل و مطالعات کارشناسی خود را هم درباره این تصمیم‌ منتشر کند تا آگاهان هم از آن اطلاع یابند. تا کی باید در خفا کار کرد و بقیه را نامحرم دانست.

3- اگر بانکی بخواهد کارمزد نگیرد و به نفع مردم و فروشگاه کار کند و تورم را پایین بیاورد، چه گناهی کرده است. باید به او تهمت رقابت ناسالم بزنیم؟ تقریبا تمام بانک‌های دولتی مایل هستند که هزینه‌ای بابت کار با پوز از مردم و فروشنده اخذ ننمایند. نمونه آن بانک ملی، کشاورزی وملت و دیگران هم بودند که فعالیت می‌کردند و برای فرهنگ سازی نیز خرج می‌کردند و در کنار آن بهره نیز می‌بردند و از آن محل هزینه خرید دستگاه و برقراری شبکه را تحمل می‌کردند. خبرش را داریم که بانک‌های خصوصی نیز در موارد بسیاری که فروش خوبی داشت و پول سایر بانک‌ها را به بانک آنها سرازیر می‌کرد، از کارمزد صفر یا ناچیز حمایت می‌کردند. بانک مرکزی اگر می‌گوید که بانک‌ها خودشان مایل به دریافت کارمزد هستند، بیاید سقف قرار دهد نه کف. مثلا بگوید که از صفر یا یک ده هزارم تا سقف نیم درصد می‌توانید در کارت‌های نقدی کارمزد بگیرید. در کارت‌های اعتباری هم که مسکوت گذارده است!؟

4- مطمئن باشید که هیچ بانکی از نگرفتن کارمزد ضرر نکرده و نمی‌کند. خرید با کارت خودش و دیگران و دستگاه پوز خودش، آنقدر برایش سود دارد که هزینه خرید پوز، شبکه، کارمند و غیره را تامین کرده و سودی هم نصیبش می‌کند. کافی است که میزان کم شدن مراجعه مردم به دستگاه‌های خودپرداز را در نظر بگیریم. اگر خرید توسط پوز عادی و فراگیر شود، مطمئن باشید که همین تعداد خودپرداز برای تمام ایران کافی است.

     در آمارها رسمی می‌گویند که ما هزار دستگاه پوز به نسبت‌های جهانی کم داریم. ولی نمی‌گویند که ما چقدر به نسبت‌های جهانی در سامانه‌های دیگر کم داریم و باید سامانه اسکناس آنرا جبران نماید. در این حالت تمام آمارهای جهانی باید برای ایران تعدیل شوند.

5- فعلا مشکل بزرگ جا افتادن دستگاه پوز در فروشگاه‌ها دریافت کارمزد زیاد است. با واریز آنی که بانک ملی و کشاورزی و ملت و دیگران به دنبال آن هستند، مشکل تسویه حساب دیر هنگام و مغایرت نیز تا حد زیادی حل می‌شود.بانک‌ها خود را برای این رقابت آماده کنند. بهترین روش، تعیین کف یک ده هزارم و سقف دلخواه و آزادی اقتصادی در این مورد به کلیه موسسات و سازمان‌ها است. بگذارید خودش، خودش را کنترل کند.

6- اگر سازمانی بخواهد دیگران را به نحوی غیر مثبت از رقابت خارج کند، فن‌آوری و ارایه محصول جدید به حدی راحت شده که هر زمان یک سازمان دیگر می‌تواند با آن رقابت کند. اگر این محصول جا بیافتد، حتما دست بالای دست بسیار است و سازمانی دیگر با شرایطی جدید می‌تواند بازار را تسخیر کند.

7- از وزارت بازرگانی تقاضا می‌شود از اصناف ومردم طرفداری کرده و بانک مرکزی را توجیه نماید که برای اصناف و مردم این کارمزد صرف نمی‌کند و تورم در جامعه ایجاد می‌کند. مطمئن باشد که اکثر بانک‌ها با نگرفتن کارمزد موافق هستند. بانک مرکزی با این کارش باعث تورم در جامعه شده است.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۰
  • خبر هفتکل

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى

خبر هفتکل | دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۷ ق.ظ

بیانات در دیدار نمایندگان مجلس شوراى اسلامى

(۱۳۹۳/۰۳/۰۴ - ۱۴:۰۷)


بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌

و الحمدلله و الصّلاة على رسول‌الله و على آله الطّاهرین

خیلى خوش آمدید برادران و خواهران عزیز. همین‌طور که فرمودند، (۱) این میعاد سالیانى، براى بنده هم فرصتى است: چهره‌ى نمایندگان محترم را از نزدیک زیارت میکنیم، و درباره‌ى فعّالیّت آنها گزارشى را که غالباً گزارشهاى خوب و خرسندکننده است میشنویم، چند جمله‌اى هم عرایضى عرض میکنیم. این براى ما یک فرصت است و خدا را سپاسگزاریم که امسال هم این توفیق را پیدا کردیم. روز شهادت موسى‌بن‌جعفر (سلام الله علیه) است، تسلیت عرض میکنم؛ ایّام مربوط به بعثت است، تبریک عرض میکنم؛ و روزهاى یادآورى حماسه‌ى بزرگ سوّم خرداد و فتح خرّمشهر و مجاهدتهاى جوانهاى بااخلاص و فداکار ما است، آن را هم تبریک عرض میکنم.
 آنچه مهم است، این است که هر جا هستیم - چه شما، چه این حقیر، چه بقیّه‌ى مسئولین - توجّه داشته باشیم که آنچه در اختیار ما است امانت است، اداى این امانت هم واجب قطعى و شرعى است. و خداى متعال از ما سؤال خواهد کرد؛ هم درباره‌ى آنچه کردیم، هم درباره‌ى آنچه نکردیم؛ باید به این توجّه داشته باشیم.
 دوره‌ى مسئولیّت هم گذرا است. خب، شما از این دوره‌ى چهارساله‌ى اخیر مجلس نهم، دو سال را گذراندید. همه‌ى حوادث عالم، همین‌جور سریع میگذرد؛ عمر انسان هم همین‌جور است. این تمثیل قرآنى خیلى تکان‌دهنده است: سبزه‌اى که در اوّل بهار از زمین میرویَد یا از شاخ خشک درخت میشکفد، سبزه‌ى زیبایى است؛ انسان از نگاه کردن به برگ سبز و به سبزه‌ى بهارى لذّت میبرد؛ نوپا و تازه است و رو به رشد دارد؛ چیزى نمیگذرد که تابستان فرا میرسد و این سبزه، آنچه را از استعداد در آن گذاشته شده است، نمایان میکند - چه میوه در درخت، چه محصول در زراعت - باز چیز زیادى نمیگذرد که پاییز فرا میرسد؛ وقتى پاییز فرا رسید، همان سبزه‌ى زیباى پرطراوت تبدیل میشود به برگ خشکى و خاشاکى؛ فَاَصبَحَ هَشیمًا تَذروهُ الرِّیح؛ (۲) همان چهره‌ى زیبا و جذّاب و طراوت‌بخش، تبدیل میشود به خاشاکى که بادها آن را از این‌طرف به آن‌طرف میبرند. ما هم همین‌جور هستیم؛ این نمایش عینى عمر ما است: از یک جا شروع میشود، کودکى است و جوانى است و طراوت است و شادابى است و نشاط است و حوصله است و آرزوهاى بزرگ است؛ بعد میرسیم به میان‌سالى، آنچه از استعدادهایى که در ما وجود داشته است، به قدر همّتمان، به قدر تلاشمان، بُروز پیدا میکند؛ بعد سرازیر میشویم به سمت کهن‌سالى. و گفت:
 دیر بماندم در این سراى کهن من‌
 تا کهنم کرد صحبت دى و بهمن(۳)
کهنه میشویم، فرسوده میشویم؛ فَاَصبَحَ هَشیمًا تَذروهُ الرِّیح؛ (۴) میشویم مثل همان خاشاک. این عمر است، طبیعت زندگى همین است؛ این را باید فهمید. تا انسان جوان است، این را نمیفهمد، در سنین ما، انسان این را بیشتر حس میکند، بیشتر درک میکند. طول این زندگى جلوى چشم ما است: سبزه و طراوت و شادابى و آمادگى، و بعد بتدریج پختگى، و بعد بتدریج فرسودگى؛ این را انسان جلوى چشمش مشاهده میکند. با این نگاه باید کار کرد. بعد هم در مقابل محاسبه‌ى الهى که «ما یَلفِظُ مِن قَولٍ اِلّا لَدَیهِ رَقیبٌ عَتید»، (۵) هر کلمه‌اى که از ما صادر میشود، ثبت میشود، ضبط میشود؛ هر حرکت ما، هر اقدام ما، بلکه هر اندیشه‌ى ما و فکر ما. باید با این توجّه کار کنیم؛ شما در کرسى‌هاى مجلس، هیئت رئیسه‌ى محترم - که به آنها هم تبریک عرض میکنیم که مجدّداً مورد اعتماد نمایندگان قرار گرفتند -(۶) در جایگاه ریاست و مدیریّت، و این حقیر در جاى خودم، مسئولین دولتى [هم] همین‌جور؛ با این روش باید نگاه کرد. امانتى است، این امانت را بایستى ادا کنیم؛ اِنَّ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَمانتِ اِلى‌ اَهلِها. (۷) اداى امانت هم به این است که آنچه وظیفه‌ى ما است بشناسیم و در حدّ وسع - بیش از آن هم از ما نخواسته‌اند - و توان، براى آن تلاش کنیم و تا جایى که میتوانیم بدویم.
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۷
  • خبر هفتکل