پایگاه خبری تحلیلی 20 نیوز هفتکل

پایگاه خبری تحلیلی 20 نیوز هفتکل
بایگانی
پیوندهای روزانه

آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر ربانی می‌شناسم

خبر هفتکل | دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۶ ق.ظ

قاری کنیایی:

آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر ربانی می‌شناسم

قاری شرکت کننده کشور کنیا در در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران گفت: سخنرانیهای رهبر ایران را در تلویزیون کنیا با گوش جان شنیده ام و به همین واسطه با ایشان آشنایی پیدا کرده ام. من ایشان را به عنوان یک رهبر متواضع و ربانی شناخته ام.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله عبدالرحمن عبود متسابق کنیایی شرکت کننده در سی و یکمین مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، درباره نحوه آشنایی با قرآن و شروع فعالیت خود در رشته قرائت، گفت: در کنیا کلاسهایی برای آموزش حفظ و قرائت قرآن تشکیل می شود، به طور کاملاً اتفاقی با این کلاسها آشنا شدم و با حضور در آن و انتخاب رشته قرائت سعی کردم با قرآن آشنا و مأنوس شوم.

وی با بیان اینکه مذهب تشیع را برگزیده است، گفت: وقتی نوجوان بودم در مدرسه ما را از شیعیان می ترساندند. به سن 31 سالگی که رسیدم با استادی صحبت کردم و او آموخته های دینی و اسلامی خود را در اختیار من قرار داد و من را با اسلام آشنا کرد. به هنگام پیمودن این مسیر به هر میزان که اطلاعاتم در مورد این دین بیشتر می شد علاقه ام نسبت به این دین افزایش پیدا می کرد و به قطعیت بیشتری برای انتخاب آن دست پیدا می کردم تا اینکه بعد از تکمیل تحقیقاتم آن را به عنوان دینی جامع و صراط مستقیم انتخاب کردم و الان حدود 3 سال می شود که مذهب تشیع را پذیرفته ام.

قاری شرکت کننده از کشور کنیا ادامه داد: رهبر ایران را به طور کامل می شناسم و ایشان را به عنوان یک رهبر متواضع و ربانی قبول دارم. در یکی از شبکه های صدا و سیما کنیا بنام صراط ایشان را دیده و سخنرانیهایشان را گوش کرده ام. متأسفانه درصد کمی از مردم کشورم ایشان را می شناسند چرا که اطلاعاتشان نسبت به ایران و ایرانی محدود به رسانه ها می شود و از همین رو بسیاری از آنها دچار سوء تفاهم هستند.

عبدالله عبدالرحمن عبود با اظهار خوشحالی از حضور در کشور ایران تصریح کرد: وقتی وارد ایران شدم آنچه در این کشور دیدم با چیزی که شنیده بودم بسیار فاصله داشت و متفاوت بود. به محض اینکه به کشورم بازگردم و در کنار خانواده و دوستانم قرار بگیرم واقعیت را در مورد آنچه در ایران دیدم بازگو خواهم کرد.

  • خبر هفتکل