پایگاه خبری تحلیلی 20 نیوز هفتکل

پایگاه خبری تحلیلی 20 نیوز هفتکل
بایگانی
پیوندهای روزانه

بررسی سرویس 733

خبر هفتکل | دوشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

بررسی سرویس 733 آسان پرداخت پرشین؛ یک رقیب تازه وارد

این روزها بحث پرداخت الکترونیک و پرداخت آنلاین خیلی بین مردم باب شده است و با گسترش فناوری‌های مختلف در این حوزه مردم هم هر روز بیشتر به استفاده از این فناوری‌های جدید علاقه مند می‌شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که خیلی به کامپیوتر و لپ تاب درسترسی ندارید ولی دوست دارید که در حوزه پرداخت الکترونیک از دیگران عقب نباشید می‌توانید به موبایلتان رو بیاورید. با همین موبایلی که در دست دارید می‌توانید اعلام موجودی دریافت کنید، شارژ بخرید، قبض پرداخت کنید. یکی از راه‌ها این است که با توجه به بانک‌تان همراه بانک نصب کنید اما خب یک راه ساده تر هم دارید. این که از مزایای بستر USSD استفاده کنید. سرویس ۷۳۳ آسان پرداخت پرشین اینجا به کار شما می‌آید. هم مشترکین ایرانسل و هم مشترکین همراه اول می‌توانند از این خدمات استفاده کنید.

.

سرویس 733 آسان پرداخت پرشین چیست؟

سرویس 733 آسان پرداخت پرشین در واقع یک سرویس پرداخت همراه در بستر USSD است که شرکت آسان پرداخت پرشین با همکاری اپراتورهای موبایل  بر روی سیم کارت‌های ایرانسل و همراه اول (دائمی و اعتباری) ارائه کرده است. در این سرویس کاربر بدون نیاز به نصب نرم افزار و یا تنظیم آیتمی خاص در گوشی خود، تنها عبارت #733* را شماره‌گیری می‌کند. در مرحله بعد، پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی منوی انواع خدمات قابل ارائه به فرد نشان داده می‌شود. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از صفحه «درباره سرویس #733*» مشاهده کنید.

.

با سرویس 733 چه کارهایی می‌شود کرد؟

  • دریافت اعلام موجودی همه بانک‌ها
  • خرید شارژ اینترنت وایمکس مبین‌نت و ایرانسل
  • خرید شارژ سیم کارت‌های اعتباری
  • پرداخت قبض‌های تلفن
  • کمک به سازمان‌ها خیریه

733-persian-switch-way2pay-91-12-08

.

گزارش تراکنش‌ها

می‌توانید با عضویت در باشگاه کاربران، تراکنش‌های خود را مشاهده کنید.

در گزارش فوق کلیه تراکنش‌های صورت گرفته توسط شما از طریق سامانه 733 ، پایانه فروش و وب سایت به تفکیک قابل مشاهده می‌باشد.

در گزارش فوق ، امکان دیدن رمز کارت شارژهای خریداری شده، 48 ساعت پس از تاریخ خرید فراهم می‌باشد.

 .

راه‌های میان‌بر برای دریافت موجودی

کاربر می‌تواند به جای انجام مرحله به مرحله کار، کدهای مربوطه را یکجا وارد نموده و به سرعت سرویس خود را دریافت نماید. برای نمونه راه‌های میانبر خدمات زیر عبارتست از:

موجودی: #رمز دوم*شماره کارت*1*733*

و راه ساده‌تر، ثبت شماره کارت‌های بانکی در سیستم می‌باشد که به جای ورود شماره کارت، شماره تک رقمی آی‌دی کارت وارد می‌شود. بطور مثال: اگر کارت اول شما با آی‌دی 1 در سیستم ثبت شده باشد، برای گرفتن موجودی این کارت کافیست عبارت زیر را در تلفن همراه خود شماره گیری نمائید:

موجودی: #رمز دوم*1*1*733*

.

دریافت امتیاز با خرید شارژ

استفاده از خدمات این سامانه، باعث ثبت امتیاز برای کاربر می‌شود.

  • خرید شارژ: 10 امتیاز
  • پرداخت قبوض: 7 امتیاز

هر 1 امتیاز کسب شده در این سامانه معادل 10 ریال می‌باشد. برای نمونه: اگر شما در یک روز 5 عدد شارژ از طریق این سامانه خریداری کنید، 50 امتیاز معادل 500 ریال کسب می‌کنید.

733-asan-pardakht-persian-way2pay-92-05-23

. 

چگونه با امتیاز خود شارژ بگیرید؟

به عنوان مثال اگر دو کارت را روی سرویس 733 ثبت کرده باشید، هنگام خرید شارژ از طریق این سرویس لازم است که یک کارت خود را انتخاب کنید. حالا اگر امتیاز شما بالای 500 یا 1000 باشد یک گزینه دیگر به نام «آ.پ» به کارت‌های شما اضافه می‌‍شود. چون همانطور که می‌دانید می‌توانید برای ایرانسل حداقل شارژ 500 تومانی و برای همراه اول حداقل شارژ 1000 تومانی بگیرید. حالا اگر صبر کنید تا امتیاز شما به 5000 برسد می‌توانید 5000 تومان شارژ بگیرید.

حالا شما وارد سیستم می‌شوید و گزینه شارژ را انتخاب می‌کنید؛ شماره موبایل را وارد  یا انتخاب کنید؛ در مرحله انتخاب کارت اگر امتیازتان همانطور که گفتیم بالا بود گزینه آ.پ را می‌بینید که اگر انتخابش کنید و روش شارژ خود را انتخاب کنید با امتیازتان در آ.پ شارژ می‌خرید.

همچنین برای مشاهده امتیاز خود شماره  #4*9*733* را بگیرید تا متوجه امتیازتان بشوید.

.

جشنواره آنلاین 733

جشنواره آنلاین 733 خدمات پرداخت همراه به شیوه مدرن شرکت آسان پرداخت پرشین، به مناسبت افتتاح سرویس خدمات پرداخت موبایل خود که بر بستر USSD اجرا می شود، یک جشنواره آنلاین برگزار کرده است.

جدید بودن سرویس و مدرن بودن آن موجب گردید، گروه مخاطبین وب و علاقمندان به تکنولوژی، به عنوان یکی از گروه‌های هدف اصلی تعیین شوند. با توجه به اینکه این افراد معمولا از کاربران فعال اینترنت هم هستند، رسانه آنلاین به عنوان یکی از کانال های اصلی معرفی سرویس در نظر گرفته شده است و به همین مناسبت جشنواره آنلاین معرفی راه‌اندازی شده است.

این جشنواره از طریق آدرس atm733.ir قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که شرکت آسان پرداخت برای قدردانی از شرکت کنندگان در جشنواره، در پایان این مدت سه دستگاه iPad نسل چهار بین شرکت‌کنندگان قرعه کشی کرده و به برندگان اهدا می کند.

.

برای شرکت در جشنواره چه کنیم؟

برای شرکت در قرعه کشی کافی است که فرم ثبت نام آنلاین پر شود و سپس می توان با کسب امتیازهای بیشتر، شانس برنده شدن را بالا برد.

در وب سایت جشنواره علاوه بر اطلاعات کافی در مورد سرویس و جشنواره، راه‌کارهای افزایش امتیاز هم معرفی شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید به اسم خودتان شماره تمام اعضای خانواده را در جشنواره شرکت دهید و به همین سادگی شانستان را چند برابر کنید.

733-sabte-nam-way2pay-91-12-08

آخرین نکته این است که برای بررسی اصالت شماره تلفن‌های وارد شده، حتما باید یک بار با آن شماره از سرویس استفاده شود (مثلا یک موجودی ساده گرفته شود) تا شماره ثبت شده در جشنواره شرکت داده شود.

.

امنیت سرویس 733

در مورد وضعیت امنیت سرویس خدمات پرداخت ۷۳۳ باید بگوییم که این سرویس تحت مجوز شماره ن‌پ‌م ۸۸/۲۷۱۲۰۵ بانک مرکزی ایران و شاپرک و توسط شرکت آسان پرداخت پرشین راه اندازی شده است.

733-ussd-security-way2pay-91-12-08

همچنین این سرویس از استاندارد UUSSD یا Unstructured Supplementary Service Data استفاده می‌کند. این استاندارد ضریب امنیتی بالایی دارد و برخلاف سرویس‌هایی مثل SMS، اطلاعاتی ارسال شده با آن اصلا ذخیره نمی‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کدهای USSD می‌توانید مطلب «USSD چیست؟ به همراه لیست تمام کدهای ussd و توضیحاتی درباره آنها» را در سایت راه پرداخت مشاهده کنید تا علاوه بر اطلاعات بیشتر لیست تمام کدهای USSD دیگر بانک‌ها و شرکت‌ها را مشاهده کنید.

  • خبر هفتکل